Listopad 2007

Základní info

27. listopadu 2007 v 13:10 | sanynka (majitelka blogu) |  Sebepoškozování
Mezi sebeposkozovani nepatri jen krvave rezy na rukou a nohou.. take anorexie a bulimie, jenze ty maji jiny podtext.. sebeposkozovani ve smyslu rezani je volani o pomoc nebo bezmoc.. anorexie a bulimie je snaha vylepsit svuj vhled, a dany clovek nevidi zmenu, a sam se nici...
co to vlastne anorexie a bulimie je..? nebo spis neco jakoze pro rodice aby si uvedmili co se deje s jejich ditetem..text vsude nalezitelny..
Říkáte si, že příznaky poruchy příjmu potravy přece pozná každý - vyhublost, přísná dieta, tajné zvracení... Není to ale tak jednoduché. Někdy může dotyčná mít dlouho celkem normální váhu, některé anorektičky vůbec nezvrací a navíc - výrazné somatické příznaky (tedy výrazné tělesné změny) se obvykle projevují až v pokročilém stádiu. Pokud je nemoc odhalena už dříve, kdy jsou symptomy mnohem nenápadnější, může to značně usnadnit (a urychlit) léčbu
Kdo má předispozice k poruše příjmu potravy?
Někteří lidé jsou poruchami příjmu potravy ohroženi více než ostatní. Souvisí to s jejich psychikou, tedy osobností a temperamentem, nikoli s tělem. Někdo je od přírody hubený, aniž by se o to nějak zvlášť snažil - jeho okolí ho může zcela neoprávněně podezřívat z anorexie. Naopak, poruchy příjmu potravy se může objevit u někoho, do koho byste to nikdy neřekli.
Obecně se dá říci, že nejrizikovější jsou lidé, kteří si na sebe berou hodně odpovědnosti, hodně dají na to, co si o nich myslí okolí, a snaží se svým blízkým ve všem vyhovět (leckdy doslova plní, co jim na očích vidí). Jste rodiče holčičky, která se dobře a snaživě učí, neodmlouvá a své neúspěchy, včetně těch, za které mohla valnou měrou špatná náhoda, si hodně "bere"? Přesně takové většinou dospívající anorektičky v dětství bývaly. Neznamená to, že každé takové dítě bude mít problémy - abyste této možnosti co nejlépe předešli, chce to dávat pozor na pár věcí :
Na dítě s těmito povahovými rysy se musí velmi opatrně se zodpovědností, neměli byste mu jí nakládat příliš. Tím nemyslím, že by nemělo mít žádnou - musí se naučit zacházet s věcmi, lidmi i penězi tak jako každé jiné. Neklaďte však na jeho bedra nereálné množství odpovědnosti - zatímco jiné dítě bude po tatínkově větě "starej se tu o maminku a sourozence, než se vrátím ze služební cesty" pouze pár hodin patřičně důležité, vaše dítě si vezme rozkaz k srdci a bude se ho snažit naplnit. Když potom brácha nastydne, může to - jakkoli se to zdá nereálné - cítit jako svůj neúspěch a bojí se, že táta bude po návratu zklamaný. V extrémní podobě se pak obavy transformují do obsesivních myšlenek typu "když nebudu hodná a budu mít v pokojíčku na policích prach, mamince se něco stane." Mnoho anorektiček se svěřuje, že má podobné myšlenky a výčitky - omezují je nejrůznější zákazy a příkazy, které si vytvořily a kterými "chrání" sebe a své blízké.
Co dělat, když dítě samo od sebe jeví touhu se o někoho starat? Zdůrazněte, že si nemusí dělat starosti - "nemusíš mít o nic obavy, od toho jsme tu my, dospělí, abychom řešili takové věci a starali se o svoje děti. Až budeš dospělý, budeš to dělat také tak." (Běžné pomáhání v domácnosti je samozřejmě něco jiného.)
Neřešte před dítětem rodinné problémy- dítě nemůže ještě chápat všechny zákruty manželského nebo partnerského vztahu. V jeho představách, živených pohádkami i vlastní fantazií, je manželství růžovou zahradou, v níž sedí dva lidé a drží se za ruce. Snadno pak nabude přesvědčení, že tatínek s maminkou se hádají, protože zlobilo. Svěřovat se dítěti, jaký je tatínek necita a snad ho dokonce žádat o radu, co teď dělat, je necitlivost nejvyššího kalibru. Dospělácké problémy do dětského světa nepatří, protože dětský mozek je vzhledem ke stupni vývoje prostě není schopen správně zpracovat. Je-li rodinná krize vážnější, hledejte pomoc u odborníků (v rodinné poradně), nebo alespoň u svých blízkých, ale neuzavírejte problém a jeho řešení jen do rodiny - když už v takové chvíli nechcete myslet na sebe, myslete na děti. Ty uvidí, že pomoc je na cestě a nejsou už vystaveny takovému stresu, vědí také, že za řešení nenesou žádnou odpovědnost, že se o rodiče postará někdo jiný, a v neposlední řadě se poučí, že hledat pomoc, pakliže ji potřebuji, je zcela normální. Taková životní lekce se může jemu i vám v budoucnu bohatě vrátit.
Pozor na školu - nejedni rodiče dělají ze školy a školních výsledků střed vesmíru. Když se dítě učí na samé jedničky, získají dojem, že jednička je jaksi standard a jsou schopní nad dvojkou ztropit vyčítavou scénu. Většinou to nesvědčí ani normálnímu dítěti, natož dítěti, pro které je neúspěch a pocit, že někoho zklamalo, noční můrou. Platí jednoduché pravidlo - za úspěch pochvalte, z neúspěchu nedělejte vědu. Dítě musí vědět, že ho máte rádi pořád a takové, jaké je, ne že je vaše láska podmíněna dobrými známkami. Neříkejte věci jako "trojka z písemky, to jsi mě zklamal", ani "trojka, to není nic moc, ale to nevadí - příště se naučíš lépe a jistě to opravíš", ale raději "to není moc hezká známka, ale to nic - to se stane. Všichni děláme chyby." Za zlepšení ve škole chvalte, i kdyby to bylo zlepšení "jen" z pětek na čtyřky. Pokud je dítě nervózní a snaživé a navíc jsou jeho známky spíš průměrné a podprůměrné (a poruchu učení či jiné omezující postižení jste vyloučili), pak je každá rada drahá. Nezbývá, než to přijmout - nikdo není dokonalý a každý se prostě doktorem práv nestane. Soustřeďte se na mimoškolní úspěchy a těm školním snižte prioritu. Až vaše dítě dospěje, možná překvapivě uspěje v oblasti, ve které byste to ani nečekali. Koneckonců, škola opravdu není střed vesmíru...
Naučte své dítě, že lidé nejsou dokonalí. Souvisí to s předchozím odstavcem, ale nejen ve škole lze dělat chyby. A zvláště dětství je obdobím, kdy se člověk metodou pokusů a omylů učí spoustu věcí a dost toho také zkazí. Úzkostnější děti neumějí chápat chybu jako něco, z čeho se lze poučit (a čím se lze také někdy pobavit) - mají pocit, že nenapravitelně selhaly a že nemá cenu se o nic znovu pokoušet. To jim musíte za každou cenu rozmluvit - když holčička zkazí jedny šatičky pro panenku, pomožte jí vyrobit jiné a zdůrazněte, že žádný učený z nebe nespadl a po několika dalších pokusech získá zkušenosti, které jí dovolí vyrobit konečně róbu podle jejích představ. Nedovolte dítěti, aby si myslelo, že vaše láska je podmíněna jeho dokonalostí a že nedokonalé lidi nemá nikdo rád (naopak, v přítomnosti stejně nedokonalých a chybujících lidí se ostatní cítí příjemněji než vedle vševědoucí krasavice).
(Pravda, ošemetná rada vzhledem k českému školství, kde často učitelky dávají při nerozhodné známce tu horší, aby "dítě popohnaly k lepšímu výkonu". Když se něco takového stane, nezbude vám, než to dítěti prostě vysvětlit - že tak to bohužel chodí a že paní učitelka patří zrovna k těm lidem, kteří by rádi kolem sebe měli všechno dokonalé. Učitelčinu autoritu nemusíte nijak shazovat, stačí říct, že způsob, jakým dává známky, je zkrátka jedna z jejích chybiček - protože paní učitelka toho sice hodně ví, ale i ona je jen člověk a občas chybuje. Zdůrazněte také, že vám horší číslo v žákovské nevadí, protože víte, že se dítě snažilo a udělalo co mohlo.)
Vysvětlete dítěti, že problémy se nikdy nesmí přeceňovat, že například kvůli těm špatně ušitým šatičkám se přece nezhroutí svět. Problémy nebagatelizujte - to co se vám zdá jako malichernost, může pro dítě být daleko důležitější - naznačte, že žádný problém není obrovská černá obluda se špičatými zuby, ale něco, co se dá s trochou trpělivosti (a třeba něčí pomocí) obvykle vyřešit. Nezapomeňte jít příkladem - nelomte rukama nad každou nepříjemností, která se vám přihodí, berte je sportovně.
Nezapomeňte také, že děti těžko pochopí fenomén médií, která kvůli tvrdé konkurenci a honbě za ziskem informují o světě zkresleně. Nenechte je sledovat televizní zprávy ani konzumovat akční seriály, dokud si nebudete jisti, že jsou tak velké, aby bylo možno jim vysvětlit, proč se z televize a novin řine tolik negativismu.
Nesnažte se formovat dítě k obrazu svému - nevnucujte mu žádné koníčky, o kterých si myslíte, že by pro něj mohly být dobré. Nesměrujte ho také, aby si zvolilo stejné povolání jako vy - pokud to udělá, mělo by to být ze svobodné vůle. Existují děti, které se už od ranného věku "zakousnou" do nějaké činnosti a stanou se z nich malí virtuozové, vrcholoví sportovci nebo geniální spisovatelé, to jsou ale výjimky - není pravda, že to dokáže každé dítě, jen když bude trochu chtít.
Vystavujete se nebezpečí, že dítě se bude vybranémukoníčku věnovat jen proto, aby vás potěšilo.

The Birthday Massacre

26. listopadu 2007 v 18:24 | sanynka (majitelka blogu) |  Mp3
Kdyžtak se podívejte na klip od písničky Blue, je zajímavý... ;-)
Najdete ho TADY

Evanescence

26. listopadu 2007 v 14:59 | sanynka (majitelka blogu) |  Mp3
Tadyk máte pár mp3. Zbytek dodám co nejdříve, ale vkládání je celkem do dlouho :)
Doporučuju si poslechnout:
Lithium
Weight of the World
Talking over me
Toughtless
You
Good Enough
October
Breathe no more

Jak stahovat??

26. listopadu 2007 v 14:57 | sanynka (majitelka blogu) |  Mp3

Stahování:

1.Způsob:
Pro stáhnutí musíte na vybranou písničku kliknout pravým tlačítkem myši a zvolit "Uložit cíl jako". Pak musíte chvíli počkat a až vám najede tabulka, jen si to pojmenujete jak chcete zvolíte tam to chcete uložit a zvolíte "Uložit". Pak už jen počkáte až se vám to stáhne.
2.Způsob:
Na vybranou písničku kliktene levým tlačítkem myši a počkáte až vám zase vyjede tabulka. Tak dáte uložit a zase vám vyjede další tabulka. Pokračování je sjetné jako u 1. způsobu.
Pokud můžu poradit, používala bych radši ten 1.způsob. Podle mě je rychlejší a spolehlivější. Někdy se může stát, že 2. nefunguje. Pokud vám nepůjde jeden, zkuste ten druhý anebo jinou písničku. Neodpovídám za to, že mp3 nebude na serveru. Většinou jsou z http://mp3.nadruhou.net. Kdyby něco, napište. Pokusím se to zpravit.

Hip-Hop

26. listopadu 2007 v 14:46 | sanynka (majitelka blogu) |  Hudební styly
Hip hop je styl populární hudby. Je tvořen ze dvou hlavních elementů, jimiž jsou DJing a rap. Hudba, označovaná jako hip-hop, vzniká spojením rytmů mixovaných DJem a veršů, které do nich vkládá rapper (též označovaný jako MC=Master of Ceremony). K již zmíněné hudbě, ať už reprodukované (DJing), nebo zpěvu (rap), patří grafický projev známý jako graffiti, akrobacie či tanec označovaný pojmem breakdance. Za pátý element je považován beatboxing
HISTORIE
Hiphopová kultura vznikla na počátku 70. let 20. století v USA v černošských ghetech jako spojení jamajských a amerických vlivů. První zmínky o hiphopové kultuře pochází z Bronxu, v New Yorku. Další důležitou základnou bylo Los Angeles. Rozvíjel se zde směr, který oslovil mnoho mladých lidí, zejména černých lidí, byl breakbeat. Tento styl hudby využívá tzv. zlomové okamžiky (proto break). Zakladatelem tohoto směru byl jamajský DJ Kool Herc, který se v roce 1967 přestěhoval z Jamajky do New Yorku. Přinesl sebou jamajský způsob zpěvu tehdy známého jako toasting, který lze charakterizovat jako recitování improvizovaných veršů do rytmu reggae.
Mezi první z hiphopových skladeb řadíme Rappers Delightod od dnes již zaniklé skupiny Sugar Hill Gang. Skladba šla tak na odbyt, že výsledná cifra se zastavila na čísle 2 miliony. Komerce nenechala dlouho na sebe čekat a dostavili se dnes opět neúčinkující, ale dříve zbožňovaní Run D.M.C. Run D.M.C. se proslavili nejen svoji hudbou, ale jejich oblečení od dříve jen sportovní značky Adidas v kombinaci se zlatými řetězy a jinými módními doplňky stanovilo styl pro následné hiphopové generace a zavdalo vzor oděvním firmám, které se bleskurychle této vlny chytly a svezly se na vlně hiphopu. Prodejností předčili i Sugar Hill Gang, neboť jejich alb bylo prodáno na 3 miliony kusů.
Tento směr začal prostupovat mnoha pouličními gangy, které mezi sebou vedly bitvy o svá postavení. Časem přešel jejich boj na parket, kdo ovládne parketu, zvítězí. Díky rivalitě těchto gangů vychází většina tanečních prvků z bojových umění a technik. Někdy se stávalo, že takový souboj (battle) se zvrhl ve skutečný boj. Proto získávala hiphopová kultura nevalnou pověst. V dnešní době u nás existuje mnoho tanečních skupin zabývajících se touto taneční kulturou.

DJ-ing

První DJové na "block parties" (neformální událost, kdy se sejdou sousedé a přátelé, poslouchají hudbu a tancují) začali izolovat bicí z různých písní a vkládat je do svých písní, tím začala být jejich představení mnohem zajímavější, zábavnější a dalo se na jejich písně lépe tancovat. Tato technika hraní se pak stala běžnou pro Jamajku a do New Yorku ji začali přinášet právě tito přistěhovalci z Jamajky. Zvláště se o to pak postaral kmotr hip hopu DJ Kool Herc. Průkopníkem DJingu byl Kool DJ Herc, který na parties v Bronxu z hudby pouštěl a spojoval pouze rytmické části. Jeho následovníci styl dále obohatili vynálezem scratchingu (který zahrnuje zastavování běžící desky, její zrychlování a jiné podobné kousky). DJ tradičně používá dva gramofony a z na nich hrajících stop kreativně komponuje nové zvuky. DJ potřebuje dva gramofony, tzv. slipmaty - speciální podložky na plotnách gramofonu, aby po nich desky pěkně klouzaly, speciální gramofonové jehly, mixer, sluchátka a sestavu reproduktorů a zesilovačů podle prostředí, kde a pro koho crew hraje.

RAPOVÁNÍ (MC-ing)

Role "Emcee" (MC, Microphone Speaker) se zrodila po spojení DJe a hudby, kde MCs začali mluvit mezi písně. Nejdříve pouze nabádali k tomu, aby ostatní lidé tančili a také vkládali do hudby vtipné anekdoty. Nakonec se tato jejich činnost stala více stylizovaná a začala být známa jako rapování. Dříve byl rap doménou hlavně černochů a latinoameričanů, ale postupem času do hip-hopu pronikají i běloši, z nichž nejznámější je Eminem nebo Beastie Boys.
  • Gangsta rap je druh "rapu", který byl populární hlavně v 90. letech minulého století. Jeho součástí bývají tvrdé a násilné texty, které jsou často mířené proti policii. Tvůrci jsou nebo byli často v rozporu se zákonem. Později někteří zbohatli natolik, že se mohli živit pouze rapem a nepotřebovali dělat pouliční businnes (drogové dealery,…) a stali se z nich slavní "rapeři" jako třeba Dr. Dre, Snoop Dogg a skupina N.W.A
  • Pop rap je další prvek v hip hopu. Beaty a rýmy při silné melodii hooks, obvyklá struktura pop-songu. Je méně agresivní narozdíl od jiných druhů rapu. K nejznámějším představitelům patří MC Hammer, Vanilla Ice.
  • Latin rap není stejnorodý hudební styl, ale spíše doba, která pokrývá celou hiphopovou muziku zaznamenanou latinsky (jako latinský a španělský hip hop). K nejznámějším představitelům patří Fat Joe, Cypress Hill.
  • Freestyle rap je přísná řeč. Rap, který je v momentě hotový, žádný text předtím se neskládá. "Raper" popisuje svoji situaci a různé okolnosti, které se dějí okolo něj. Freestyle Battles jsou soutěže, kde rapeři soutěží mezi sebou formou Freestyle rapu a zároveň se přitom uráží.
  • G-Funk (Gangsta Funk nebo Ghetto Funk) je typ hh muziky,který se objevil v 90.letech ve West Coast a gangsta rapu.Syntetický zvuk,pomalé hypnotické melodie,hluboké basy a v pozadí ženský zpěv.Představitelé tohoto druhu hh jsou např. 2Pac,Snoop Dogg,Coolio atd.

BREAK DANCE

Kolébkou break dance (jak již název sám vypovídá, nejedná se o nic jednoduchého) je Amerika. Konkrétně se píše rok 1969 a rádiím vládne hit Jamese Browna (interpert se známou písní "I feel good") Get on the good foot. Celé desetiletí se break dance vyvíjel samostatně a až na počátku let osmdesátých došlo k jeho zařazení mezi hiphopovou kulturu. Break dance je akrobatický Hiphopový tanec. Na počátku breakingu tanečníci používali zejména Toprock, Uprock a Footwork. Hlavně Uprock je velmi oblíbený pro svůj původ v bojových uměních. Dnes se hlavně používají Power moves(točení), které jsou fyzicky náročnější, ale zato velice efektní. Poslední dobou se začínají využívat prvky z brazilské bojové techniky zvané Capoeira a to hlavně Freeze a některé velmi efektní akrobatické skoky. Dnes už nezbývá než kroutit hlavou nad tím, co převádějí tanečníci Break Dance na tanečních parketech.

PRVKY BREAK DANCE

Power Moves
K provedení triku je potřebný nejen švih, ale důležitá je i stabilita, rotace a jak název napovídá, tak i síla. K jednomu z nejtěžších prvků této skupiny patří vrtulník.
Freezy
Zastavení se v určité taneční pozici a vydržení v ní jak to jen nejdéle jde. Vždy se jedná ale o pozici více než drastickou.
Footwork
Na stabilitu ne příliš náročná práce nohou v podřepu. Je ovšem vyžadována rychlost, propracovanost a souslednost pohybů.
Toprock
Důležitá součást break dance. Díky toprocku lze provázat jednotlivé power moves, freezy a ostatní, a tudíž tanec dostane ucelenou podobu.
Lock-in
Technika, která nepochybně patří k breakingu technika. Je to technika na nohách využívající rychlé kulaté pohyby zakončené stop timem, popingem nebo pózou. Je to technika s velikým prostorem pro improvizaci.
Uprock
Jsou kroky používané při náznaku souboje. Tanečníci se však navzájem nedostanou do přímého kontaktu.

HIP HOP V ČESKU

Hip hop do ČR pronikl hlavně po stránce výtvarné, mladí lidé začali po revoluci jezdit do Berlína, který byl jedním z nejpomalovanějších měst na světě, kde spatřili fenomén grafitti. Hiphopovými průkopníky se v České republice stala skupina PSH a legendární Raper Orion.
První nekomerční hiphopovou deskou (pokud pomineme kompilace) je v roce 2001 Repertoár od PSH. Ten odstartoval příliv nových hiphopových desek. V tomtéž roce vyšla deska Syndrom Snopp-Syndrom Separace. O rok později vydávají CD pražští Indy & Wich a rapper Phat.

Amy, co tě napadne k ........??

25. listopadu 2007 v 10:43 | sanynka (majitelka blogu) |  Ev. články
CO TĚ NAPADNE K .....??
Lásce?
" Můj současný přítel Shaun je to nejlepší co mě mohlo potkat! Seznámili jsme se loni v létě na jednom fesťáku. Seděla jsem za podiem když Shaun přišel. Řekla jsem drze: Nazdar, jsi tu asi jedinej kdo ještě nikoho nesbalil. Co kdybychom to spolu zkusili?"
Dovolené?
"Od května (2004) jsme já i Shaun se svými kapelami na společném turné. Ještě předtím jsme odletěli na ostrovy Rádži, kde jsme odpočívali. Přes den jsme se potápěli, večer jsme seděli na pláži , hráli na kytaru a zpívali songy ze 70.let?"
Bývalému členovi Benovi Moodymu?
"Tak tuhle kapitolu jsem už uzavřela. Když jsme se s Benem seznámili, byli jsme teenageři. Vyvíjeli jsme se každý úplně jiným směrem. Ke konci jsme se už jenom hádali. Od té doby co v roce 2003 opustil Evanescence, je všechno mnohem víc v pohodě. Slyšela jsem, že teď vlastní nahrávací studio v Los Angeles."

BUĎ, ANEBO...

Pravda nebo lži?
"No jasně že pravda! Kolikrát se děsím, co zas noviny o mě píšou. Nedávno jsem četla údajný rozhovor se mnou. Tam byly věci? Kdo si ho přečet, tak si musel myslet, že jsem totálně namyšlená koza, která chce za každou cenu dělat kariéru. Už jsem si ale zvykla s těmi výmysly zacházet. Prostě se nad to povznesu."
Načesaná nebo nenalíčená?
"Jak kdy. Na podiu mě baví nosit všelijaké kreace, který si i sama navrhuji. Mám ráda dramatický make-up a zajímavé účesy. Doma je to ale úplně jinak. To si klidně vezmu tepláky, vlasy dám do culíku a už mě nikdo nepozná." (smích)
Maso nebo zelenina?
"Já jsem všežravec. Miluji maso. Vůbec nechápu kdo roztroubil, že jsem vegetariánka . Neznám nic lepšího než šťavnatej steak! Mňam!"

DOKONČI TYTO VĚTY:

S pop music

" nevím, co začít, Podle mě je celej tenhle byznys prolhanej. Nikdy bych se třeba na podiu nesvlíkla jen proto, abych prodala víc cédéček. Svoje songy si raději píšu sama. Můžu tak posluchačům ukázat co se ve mně odehrává a co prožívám."

Relaxovat umím

"Nejlíp doma. Pustím si dobrej rock a otevřu láhev vína. Nedávno jsem si koupila dům v Calabasas, jednom předměstí L.A Teď si ho zařizuji. Předtím jsem byla dva roky nonstop někde, a tak jsem bydlela jen v hotelích. Konečně si užívám toho, že mám opravdový domov."

Banana Baggins

" To je přezdívka našeho kytaristy Terryho Balsama. Říkáme mu tak, protože nosí kapsáče a v klipu k songu Everybody´s fool měl na sobě křiklavě žlutý motorkářský oblečení."

Rozhovor s Amy Lee

25. listopadu 2007 v 10:40 | sanynka (majitelka blogu) |  Ev. články
Rozhovor s Amy Lee (Kerrang 2006)
Při rozhovoru je přátelská, upovídaná a hodně se směje sama sobě i ostatním, často odbočuje, aby napodobovala hlasy nebo přešla do písně: jinými slovy, má velmi daleko ke chladné mocné svůdnici, k níž je někdy připodobňována.
Jak dlouho žiješ v New Yorku?
"V tomhle hotelu jsem vlastně byla asi měsíc, v březnu, když jsem hledala byt, potom jsem se přestěhovala do svého - je to dobré, je to ta stará budova, co bývala kostelem, než ji předělali na obytný dům. Jsou tam klenuté stropy, což je skvělé. Mám ráda New York - je tu mnohem víc kultury a vrstev. Myslím, že můj vkus se vyvíjí. Los Angeles se nejdřív zdálo super, ale po chvíli jsem si uvědomila, že potřebuji pryč."
Takže, jak to jde obecně?
"Fakt dobře. Jsem opravdu šťastná. Minulý rok jsem měla hodně všelijakého budování a předělávání a zátěže a pak jsem si konečně řekla ´Hotovo´, všechno jsem změnila, prodala jsem svůj dům, prodala jsem nějaké své věci, vykopla pár lidí ze svého života a nastěhovala jsem se sem."
Jsi nějak znepokojená tím vším kolem návratu s novým albem?
"Ne tak úplně. Je to těžké vysvětlit. Ty nové věci mám strašně ráda, opravdu, víc než předchozí album. ´Fallen´ bylo tak úspěšné. Nedovedu si dost dobře představit, že by se tohle stalo podruhé - myslím, že za tohle může moje povaha. Pokud to nevyjde a koupí si to 500 000 lidí místo 14 milionů, budu naprosto spokojená, protože jsem šťastná z toho, že to zní fakt dobře. Rozhodně jsem psala o tom, o čem jsem chtěla, ne o tom, o čem by si možná fanoušci přáli, přesto si však nakonec myslím, že ´fanouškům se to bude líbit´. Prostě v to doufám."
Terry Balsamo (ex- COLD) se přidal ke kapele brzy poté, co Ben Moody odešel uprostřed turné v říjnu 2003. Věděla jsi, že jednou skončí jako spoluautor skladeb?
"Ne, měli jsme fakt kliku. Když Terry poprvé přišel do kapely, nemysleli jsme si, že by se rovnou stal stálým členem; byl pořád v COLD, kteří zrovna nebyli na turné, hrál s námi pár měsíců a pak jsme o tom mluvili a požádali ho, aby zůstal. Něco jsem napsala a on šel kolem a shodli jsme se, opravdu rychle. Jedním ze songů, které takto vznikly a jsou na novém albu, je první věc, kterou jsme spolu napsali, ´Snow White Queen´. Byla jsem nejistá a opatrná, ještě od Bena, a bylo pro mě těžké se otevřít a experimentovat, protože jsem se prostě necítila bezpečně. Terry si sedl a říká ´Hej, to je strašně dobrý´, jen mě povzbudil a postrčil mě k další úrovni místo toho... aby mi bránil."
Nové album zní komplikovaněji a okázaleji než ´Fallen´.
"Tak jsem to chtěla. Měla jsem spoustu potlačované tvůrčí energie a strašně jsem toužila psát celou tu dobu, co jsme byli na turné. A pak jsem byla volná a najednou si mohla dělat cokoli, co jsem chtěla, bez toho, že bych byla omezována lidmi, kteří to budou hltat, nebo tím, co se bude líbit, nebo tím, čím bych se dostala do problémů, nebo čímkoli jiným."
Do problémů s kým?
"(Strohým posměšným hlasem) ´Neřeknu´. On to řekl dřív, takže se nebudu cítit špatně, když to řeknu taky: Ben nás vždycky chtěl protlačit mezi komerční trendy, zatímco já jsem to vždycky chtěla dostat do nějakého tvořivého směru a právě tady jsme se začali trkat a pak toho bylo čím dál víc, což vedlo ke konci. Takže jsem cítila, že jsem volná a mám svobodu volby víc než dřív."
Vidíš Evanescence jako hudbu, u níž by se lidé mohli milovat?
"Ne. Hehehe. Doufám že ne, je to nezdravý. To je, ehm, nevím. Já ne... opravdu. Možná ´Lose Control´. Já to fakt takhle nevidím. Myslím, že já ani nemůžu, protože vždycky sedím a přemýšlím o tom, že basa je moc nahlas, anebo že buben není dost nahlas, nebo že jsem to měla zazpívat jinak, hehehe."
Jak dlouho se vídáš se svým novým chlapem?
"Á, tenhle kluk. Radši bych o "svém novém vztahu" nemluvila. Připadám si trochu jako ´Ach, sakra, už nikdy nechci mluvit o vztazích´. Jsme spolu od loňského listopadu. Znali jsme se navzájem už dost let, ale dlouho jsme nebyli ve styku, takže je to fajn."
Patří do rockového světa?
"Ne, v žádném případě. Hehehe. Jsem velmi šťastná, že ne. Je to terapeut. Je ohleduplný, vyrovnaný a velmi dobrý posluchač. Příjemná změna."
V současné době jsi zapletená do soudní pře s vaším předchozím manažerem kvůli sexuálnímu obtěžování.
"Je to fakt drsný, je to něco, co byste nikdy nechtěli zažít, jen proto, že byste měli uzavřenou smlouvu, je to obrovský binec a je to strašný. Opravdu o tom nebudu mluvit, protože to stále není vyřízeno a je možné, že cokoli řeknu, bude použito proti mně."
Mohla bys jít k soudu a vypovídat?
"Ehm. No. Doufám, že ne. Nikdy jsem nebyla u soudu. Opravdu to nechci. Doufám, že se to všechno vyřeší, vážně. Poslední dobou se to uklidňuje."
Jak myslíš, že jsi dospěla? Zdá se, že máš nad vším mnohem větší kontrolu.
"No, před nějakou dobou jsem si uvědomila, že rozhodování většinou nepochází ode mě, ale děje se kolem mě, pro mě, a ne vždycky je to dobré rozhodnutí. Zasáhla jsem do toho a převzala jsem kontrolu, než mi to vybouchne do obličeje. Udělám všechno. Starám se o psaní textů, mixování a všechno, co děláme. Dospěla jsem v mnoha různých věcech. Jako bych se slyšela na ´Fallen´: zpívala jsem ´Zachraň mě z temnoty´ a teď se slyším: ´Přestaň kňučet´. Nechci být uvězněná a nešťastná; chci být šťastná. Chci vyřešit problém a to znamená soustředit se na něj, ne ´Ach, já ubohá´."

Zajímavosti písní od Evanescence

25. listopadu 2007 v 10:36 | sanynka (majitelka blogu) |  Ev. Zajímavosti
• Možná vás někdy zajímalo, co je na konci písně Whisper (Fallen Version). Tak konečně jsem to zjistila. Amy chtěla tento sbor do této písně. Jsou to latinské fráze 'Servatis a periculum. Servatis a maleficum' což se dá přeložit jako 'Chraň se před nebezpečím. Chraň se před zlem'
• Pokud máte doma Whisper Demo, neboli Whisper 2002 z alba Not For Your Ears, možná jste se trochu lekli, když jste si to poprvé pustili. Já teda jo xD Na začátku je asi minutová píseň. Jestli se ptáte, co je to za píseň, tak jste uhádli, že já to vim xD Jsou to dvě písně z Romea a Julie, konkrétně 'O Verona' a 'Death Scene'
• Píseň You není od Evanescence. Je to osobní píseň Amy.
• Jestli jste někdy viděli záznam z koncertu Evanescence, určitě jste si všimli, že nikdy nehrajou píseň Hello. Je to proto, že tato píseň je o mladší sestře Amy, které zemřela, když bylo Amy šest. Pro Amy je to moc citlivá záležitost, proto ji nikdy nehraje.

Amy's Message 18.05.2007

25. listopadu 2007 v 10:32 | sanynka (majitelka blogu) |  Ev. články
Ahoj lidi. Wow, je toho tolik, co říct, že nevím kde začít. První a nejduležitější věc ze všech je, že teď jsem oficiálně Paní Amy Hartzler! Josh a já jsme se vzali a je to nejneuvěřitelnější věc, která se doposud stala v mém životě (a já jsem viděla nějaké pěkné neuvěřitelné věci). Právě jsme se vrátili z našich krásných líbánek vzdálených dva dny a naštěstí neobjevených, že pravda je, že jsem nebyla schopná se ubránit a na týden jsem toho trochu využila. Pravda je, když jsem řekla, že John a Rocky oba ujasnili, že byli připravení odejít jinam. Byli velmi výřeční o skutečnosti, že se opravdu ve všem nestarali o Evanescence, a jen zůstavali kolem pro peníze. Úmyslně jsem nechala tuto negativní energii růst v mé kapele velmi dlouho, protože jsem se velmi bála, že se objeví, že jsme se rozpadli, když ve skutečnosti pokus s nimi vydržet, bylo to co nás brzdilo. Jednala jsem s oběma, Johnem a Rockym, s ničím jiným než s laskavostí a respektem a na oplátku jsem nezískala nic než žárlivost a zlost. Byli ubozí (hrozní). Již nehrají s námi, protože tolik miluji tuto kapelu, než abych ji viděla jít ke dnu. Jedna malá falešná pravda, která mě sledovala mě v novinách-Rocky neodešel. Nikdy neřekl mě nebo našemu managementu všechno...ale řekl většinu partě a zbytku kapely, že plánoval opustit kapelu v průběhu dvou týdnů po naší show v jižní Africe (v průběhu kdy jsem se vdávala a neměla čas ho nahradit). Naštěstí hodně těchto lidí se stará o tento projekt a přišli a varovali mě, tak jsme byli schopní ho nahradit v době před nadcházejícím plánovaném turné. Pak jsem řekla Johnovi, že to byla vhodná příležitost, aby udělal, co zřejmě chce, hrát ve své vlastní kapele. Protože nikdo by neměl hrát v Evanescence, když to neoceňuje-když to nemiluje. A speciálně nikdo, kdo to poškozuje. Být člen kapely na turné, když jediné co opravdu chceš, je být tvůrce může být frustrující-hádám, že zklamání zvítězilo nad Johnem.
...Ale to bylo minulý týden...
Tak dnes byla první zkouška s Willem a Troyem a jsou strašně dobří (pro ty z vás kteří neví, Wll je bubeník a Troy je basák z Dark New Day) Nikdy jsem neviděla Terryho tak šťastně hrát od té doby, co měl mrtvici. Pracovali úplně pro následujících pár dní, cpali si do hlav setlist a zněli ohromně. Je úžasné, jak dobré je teď hrát-bez mraků nad našimi hlavami, bez spiknutí, bez dramat, jen s láskou k hudbě. Terry, Tim a já jsme velmi šťastní, a vážně se nemůžeme dočkat začátku turné. Will a Troy jsou trochu nervózní, ale nemusí. Fanoušci Dark New Day, nemusíte být smutní, kapela se nerozpadá. Jen jsme si na chvilku zapůjčili Willa a Troye (právě pracují na svém novém albu). Dobře, doufám, že je toho pro vás opravdu dost. Jsem hotová. Potřebuju spát. Milujeme vás a neopustíme vás. Brzy se uvidíme.

S láskou, Paní H.

V tourbusu hrajeme Scrabble!!

25. listopadu 2007 v 10:30 | sanynka (majitelka blogu) |  Ev. články
Je to neklidná doba pro Evanescence. Minulý měsíc dva členové opustlili kapelu a Amy Lee musela najít dva nové členy velmi rychle, a den předtím se vdala. Pár dní odpočinku bylo vítáno v týdnu jen s pár shows.
"Byl klid ačkoli týden byl rušný. Na začátku týdne jsme měli dvě vystoupení v Paříži, v Zenithu. Je to krásná hala, kde jsme před rokem natáčeli naše DVD. Bylo to milé být tam zpět. A když jsme v Paříži, musíme navštívit Eiffelovu věž a samozřejmě také Louvre" říká Amy Lee. Podle Amy Lee život v tourbusu není úplně fascinující. "Je to dost standardní, spíš ve velmi malém prostoru, téměř velikosti rakve. A když někam cestujeme, hrajeme Scrabble." Zpěvačka říká, že raději cestuje autobusem než letadlem. "Jo, čekáte hodiny na letišti a musíte se potýkat sám kvůli bezpečnosti. Vlastně jsem v klidu jako život v tourbusu." Je to dobrá věc, protože bude zastrčená čtyři nebo pět týdnů v autobusu. "Děláme několik festivalů a také plánujeme natáčení našeho nového videa v Evropě. Plánujeme to natočit v Budapešti, kde jsem nikdy předtím nebyla, tak jsem velmi nadšená." Od dramatického odchodu členů Johna a Rockyho, dva noví členové přišli, Will a Troy. "Den předtím, než jsem se vdala, náhle jsem musela najmout dva nové členy kapely" říká Amy. "Bylo to jako: Jak se vede? Oh, zítra se vdávám. Mimochodem, nechceš se připojit ke kapele?" Ale byly velmi šťastní z připojení ke kapele a minulý týden byli skvělí." V sobotu kapela byla v Amsterdamu a měli volný den před jejich vystoupením v Pinkpop. "Udělali jsme nějakou prohlídku a samozřejmě jeli na cestu kolem průplavu." Autobus do Pinkpop byl trochu zpožděný. Podle Amy, obvykle zůstává klidná, když něco jde špatně. "Cestujeme od října a apk nějakou dobu, nemůžeš být ještě rozzlobený. Když někdo má špatné novinky o vystoupení, myslíš si: oh, dobře... Zašílela bych, kdybych měla starost o všem, co jde špatně. Jestliže něco jde špatně v průběhu show, Amy Lee může být vyvedená z míry. "Hráli jsme na festivalu společně s Billy Corganem, když byl stále v Zwan. Vtipné bylo, že jsme chtěli hrát Smashing Pumpkins píseň, Zero. Totálně jsme zkazili tu písničku. Kompletně jsem dala text špatně. Doufám, že se Billy nedíval."